Halverwege - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Andries Slooten - WaarBenJij.nu Halverwege - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Andries Slooten - WaarBenJij.nu

Halverwege

Door: Andries

Blijf op de hoogte en volg Andries

04 Augustus 2014 | Kenia, Mombassa

Daar zijn we dan...

Halverwege mijn tijd hier. Ik heb het nog altijd heel erg naar mijn zin en ik leer de jongens steeds beter kennen. We dollen veel en probeer ze hier en daar wat engelse taal bij te spijkeren ;p
Ik heb afgelopen week de twee scholen mogen bezoeken waar de jongens les krijgen. Dit is een basisschool en een technische school waar 5 jongens het vak leren van timmerman, elektricien of metaalbewerker.
Het was onwijs boeiend om deze scholen te mogen bezoeken en ik heb me verbaasd over de gastvrijheid van de mensen hier. Ondanks dat de technische school gesloten was, mocht ik het terrein op en verschillende lokalen bekijken en fotograferen. (zie de foto's)
Wat dan wel weer naar voren komt is de armoede van de scholen. Vooral bij de basisschool. Groep één tot vier zijn lokalen van vier bij vier en gemaakt van golfplaten. (zie foto's)
Dat weerhoud de mensen hier gelukkig niet van om de kinderen les te geven. De directeur van deze school die ik per toeval een dag eerder op straat had ontmoet heeft mij rondgeleid. Dit is een hele sociale en vriendelijke man die erg behulpzaam was tijdens mijn bezoek daar. Hij heeft alle klassen laten zien en mensen aan mij voorgesteld die daar werken (waaronder een Nederlands meisje).
Ik heb was foto's van dit bezoek geplaatst dus dan kun je hier een beter beeld van krijgen.

Nog 1 leuk dingetje...
Ik ben sinds ik hier ben veel bezig met het fotograferen van de activiteiten die rondom Wana wa mola plaatsvinden. Hiervoor mocht ik de spiegelreflexcamera van hier gebruiken. De resultaten zijn blijkbaar goed in de smaak gevallen want ik ben gisteren gevraagd als fotograaf van Daniel en Mirjam als zij in Nederland zijn voor de promotie van hun project. Dat heb ik natuurlijk aangenomen en ik ben zelf enigszins verbaast over de passie voor fotografie die ik hier spontaan heb ontwikkeld vanaf dag 1.
Ik vind het in ieder geval onwijs leuk om op deze manier nog bezig te blijven voor Wana wa mola.
Ik ben maandag over een week jarig dus als je nog geen cadeau weet...
Een spiegelreflexcamera mag altijd :p

Allemaal leuke ontwikkelingen dus :D

Tot snel allemaal,
Andries

  • 04 Augustus 2014 - 23:27

    Willion:

    Kerel!
    Goed om te lezen dat je daar aan 't genieten bent!
    Gaaf ook om de foto's te zien!!

    Geniet nog ff van de komende twee weken!

    Groet,
    Wil

  • 05 Augustus 2014 - 17:30

    Sjanie:

    He Andries,

    Mooie foto's joh! Apart om die scholen zo te zien. Wil je eigenlijk nog wel terugkomen ;)
    Liefs van ons

  • 08 Augustus 2014 - 17:53

    Mama:

    Hallo Andries,

    Wat fijn om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt en wat een mooie foto's.
    De jongens zullen je nog gaan missen als je weer weg bent. Je doet daar mooi en nuttig werk.
    Hier gaat ook alles goed. Gérinde en Jurian hebben gelogeerd en zijn vanmiddag weer opgehaald.
    Verder is iedereen hier zo'n beetje met vakantie. Maar morgen komen er wel wat terug.

    Andries, ik hoop dat je nog een goede en mooie 2 weken hebt en dat we je weer gezond op Schiphol kunnen ophalen. Hartelijke groet.

    Liefs Ma.

  • 11 Augustus 2014 - 13:23

    Alexander En Jenny:

    Hey Andries,

    Gefeliciteerd met je verjaardag !!

    Wat gaaf om je verhalen te lezen.
    Wij proeven hier passie en verwondering in.
    Het is fijn dat je mag ervaren dat je zo gewaardeerd wordt en dat je veel kunt betekenen voor een ander.

    Maar wat begrijpen we nu??
    Heb je een nieuw beroep ? Fotograaf ja dat vinden we wel iets voor jou.
    Maar helaas een spiegelreflexcamera voor je verjaardag is toch wel een beetje te veel gevraagd!!!

    Nog een hele gezegende tijd,

    Alexander en Jenny



  • 11 Augustus 2014 - 13:54

    Ricardo:

    joowa andriess!

    hoe is het leven daar?
    ik heb uit betrouwbare bronnen vernomen dat jij vandaag jarig bent dus ik dacht laat ik aardig zijn als aanstaande zwager(ja dat mag ik zeggen)(nee ze gaan nog niet trouwen mensen wees maar niet bang)!

    van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Gods zegen in je komende levensjaar!wij zien elkaar binnenkort wel weer als je terug komt

    blessya
    ricardoo!:)

  • 11 Augustus 2014 - 20:22

    Mama:

    Dag lieve Andries,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en ik hoop het volgende week nog dunnetjes over te doen.
    Ik wens je nog een heel goede tijd toe daar en doe Mirjam en Daniel de hartelijke groeten van mij.

    Liefs van Mama

  • 11 Augustus 2014 - 21:06

    Sharona:

    Hee lieverd!

    Van harte geleficiteerd met je verjaardag!
    Het is wel een beetje gek hoor, je bent jarig en ik kan je niet eens even gaan feliciteren.
    Maar dan vieren we het maar even als je terug bent.

    Geniet nog van je laatste tijd in kenia.

    Tot volgende week,
    Xx Sharona

  • 11 Augustus 2014 - 23:28

    Adri:

    Lieve broer, ook via deze weg van harte gefeliciteerd!!!!!!!!!!!! Toch leuk je verjaardag een keer op deze bijzondere plek te vieren! Ben benieuwd naar alle verdere foto's. Liefs, A3

  • 20 Augustus 2014 - 08:03

    Petra:

    Heeee!

    Thnx voor de update:) Wat een geweldig avontuur! En natuurlijk super leuk dat je een nieuwe passie hebt ontdekt :)

    Geniet nog van de laatste dag! En een hele gezegende en veilige terugkeer gewenst!

    Groetjes,
    Peet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Andries

Actief sinds 14 Juli 2014
Verslag gelezen: 1064
Totaal aantal bezoekers 3034

Voorgaande reizen:

21 Juli 2014 - 20 Augustus 2014

Naar Kenia

Landen bezocht: